сторінка 11 гдз 8 клас українська література Авраменко О. М. 2021


Розв'язання:

1. Прочитайте уривок із вірша.
Коли копають картоплю –
стелиться дим над землею,
листя летить воскувате,
ніби метеликів рій,
пахне грибами й медом,
вогкістю пахне тією,
що, опріч назви «осінь»,
Лише нюховим є образ
немає імені їй.
М. Рильський
А меду
Б диму
В грибів
Г вогкості


2. Словесний образ епітет вжито в рядку
А другому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому


3. У мініатюрі В. Думанського «Коли копають картоплі» НЕМАЄ образу
А диму
Б осені
В картоплі
Г метеликів


4. Що таке художній образ? Які ви знаєте різновиди художніх образів?
Художній образ – це конкретна картина людського життя чи навколишнього світу, що створена творчою уявою митця


5. Згадайте раніше прочитаний художній твір, у якому яскраво виражена виховна функція. Прокоментуйте її.
В. Симоненко «Ти знаєш, що ти – людина?» Поезія вчить раціонально використовувати час, відведений на життя, поспішати жити та вміти з гордістю носити ім’я Людина, бо кожна людина неповторна.


6. Наведіть приклад пізнавальної функції одного з раніше прочитаних творів.
О. Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». У творі розповідається про видатну людину, яка змогла не тільки вижити у складних умовах того часу, а й досягти вершини слави, залишитися вірним другом та допомагати іншим.


7. Згадайте раніше вивчений напам’ять вірш, від якого ви отримали естетичне задоволення. Прочитайте кілька рядків із нього.
Це вірш – колискова В. Симоненка «Лебеді материнства»
Заглядає в шибу казка сивими очима,
Материнська добра ласка
в неї за плечима.
Ой біжи, біжи, досадо,
не вертай до хати,
Не пущу тебе колиску синову гойдати.


8. Як ви розумієте слова із заголовка підрозділу – духовна діяльність людини?
Духовна діяльність людини – діяльність свідомості, в процесі якої виникають ті чи інші думки й почуття людей, їх образи та уявлення про природні та соціальні явища.


9. Знайдіть на другому форзаці підручника зразок літературного паспорта.
Поміркуйте, чому заповнення (чи незаповнення) окремих пунктів залежить від того, до якого літературного роду – лірики, епосу чи драми – належить художній твір.
Літературні роди мають свої відмінності: лірика – твори не мають чітко окресленого сюжету‚ для них характерні віршова форма‚ велика кількість художніх засобів‚ високий рівень емоційності. Епос – це прозаїчний твір, у якому є герой та ліричні відступи, а драма – те, що відбувається на сцені, супроводжується репліками дійових осіб. За цими ознаками ми складаємо паспорт твору, і він має бути різним.

11. Уважно розгляньте фото та репродукції картин «Дуб янголів» Д. Рея і «Дуб» І. Шишкіна (с. 4). Який образ вам більше сподобався? Запишіть його в зошит, наділивши епітетами.
Мені більш до душі дуб І. Шишкіна. Образ дубу можна наділити епітетами: гордий, величавий, живий, розкішний, у шикарному вбранні, стійкий, незламний, сильний, мужній.

12. Заповніть у зошиті літературний паспорт вірша В. Симоненка «Лебеді материнства», який ви вивчали в 7 класі.
Назва твору: Лебеді материнства
Автор: В. Симоненко
Літературний рід: інтимна лірика
Жанр: колискова.
Вид лірики: громадянська
Провідний мотив: у формі казки мати через монолог оберігає, наставляє та вчить ще маленького сина шукати правильну дорогу у житті, не забувати своє коріння, і любити Батьківщину у дорослому віці.
Художні засоби:
Епітети: лебеді рожеві, зорі сургучеві, сивими очима, материнська добра ласка, колиску синову, тихі зорі, рожевим пір’ям, золотим сузір’ям, приспані тривоги, хмельні смеркання, мавки чорноброві, сади зелені, хлопців-чорночубих, диво-наречені, рідну матір, очі материнські, білява хата, на чужому полі.
Порівняння: лебеді, як мрії.
Метафори: лебеді мріють крилами з туману, зорі сиплють ночі у лимани, казка заглядає в шибу сивими очима, півні тривожили темряву, лебеді танцювали в хаті на стіні, тривоги виростуть, очі материнські і білява хата за тобою будуть мандрувати, верби і тополі прийдуть з України.
Звертанння: Ой біжи, біжи, досадо, не вертай до хати; припливайте до колиски, лебеді, як мрії; опустіться, тихі зорі, синові під вії; виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу; можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину.
Анафори: виростеш ти, сину…, можна вибирати..,
Повтори: біжи, біжи, …, вибрати не можна…
Антитеза: Можеш вибирати друзів і дружину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.
Можна вибрать друга і по духу брата,
Та не можна рідну матір вибирати.
Персоніфікація: Прийдуть з України верби і тополі,
Стануть над тобою, листям затріпочуть,
Тугою прощання душу залоскочуть.
Образи символи: мати, син, друг, мавки чорноброві (диво-наречені); міфологічних істот: досада; природи: туман, лебеді, ніч, зорі, верби, тополі; предметів і явищ: колиска, хата, казка, тривоги, очі материнські, білява хата, Батьківщина, душа, прощання.
Риторичне звертання: Ой біжи, біжи, досадо,
не вертай до хати. Припливайте до колиски, лебеді, як мрії,
Опустіться, тихі зорі, синові під вії.
Символічні образи: казка (символ добра); лебеді (символ материнської любові, відданості, мрії); верби та тополі (символ Батьківщини); мати й Батьківщина (символ найдорожчого в людському житті).
Вірша Василя Симоненка «Лебеді материнства» умовно можна поділити на дві частини: перша – колискова маленькому синові, як оберіг від нечистих сил; друга – настанова дорослому синові, як напуття на правильне достойне життя.


Д/З
Згадайте, які художні образи є в «Пісні про рушник» А. Малишка. Запишіть по одному-два приклади в зошит.
Нюховий образ – Ти водила мене у поля край села,... . Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
Слуховий образ – ... . В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров.
Зоровий образ – ... . в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала, рушник вишиваний на щастя дала. І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші, блакитні твої.
Образ-символ – ... мати, рушник, зоря.


Новинка!
ГДЗ 8 клас українська література Авраменко О. М. 2021 ГДЗ українська література 8 клас Слоньовська О. В. 2021